کد مطلب: 9033

مصرف غذای مقوی و سالم در دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد و بانوان برای داشتن فرزندانی سالم باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند .

به گزارش شیرازه، حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت های زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مصرف غذای مقوی و سالم در دوران بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد و بانوان برای داشتن فرزندانی سالم باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند؛ در اینجا به معرفی غذا‌های مناسب در دوران بارداری می‌پردازیم.
ضرورت داشتن رژیم غذایی مناسب برای مادران باردار

داشتن رژیم غذایی مناسب باید پروتئین‌ها را در رژیم غذایی خود جای دهید میوه‌ها یکی از مواد غذایی هستند که میزان قند خون شما را نرمال می‌کنند همچنین تخم مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، محصولات لبنی و نخود و لوبیا هم از جمله مواد غذایی هستند که مقدار بسیار زیادی پروتئین را در خود جای داده‌اند.
 

مصرف لبنیات را در دوران بارداری فراموش نکنید

لبنیات سرشار از خاصیت است و برای بانوان باردار بسیار مفید است و از سوی دیگر کودک شما به مقدار بسیار زیادی پروتئین احتیاج دارد که از طریق لبنیات می‌توانید آن‌را تامین کنید؛ ماست، پنیر، شیر و سایر محصولات لبنی را به مقدار کافی مصرف کنید، اما توجه داشته باشد که این لبنیات‌ کم چرب باشند.

 

 در دوران بارداری چه چیزهایی بخوریم؟

زنان باردارتخم کتان بخورند

مصرف امگا ۳ برای مادر و کودک مفید است و تخم کتان سرشار از امگا ۳ است، دانه‌های تخم کتان برای رشد مغز و چشم نوزاد بسیار مفید است و شما می‌توانید این دانه‌ها را بر روی ماست خود بریزید و میل کنید.

در دوران بارداری چه چیزهایی بخوریم؟ 

تامین آهن بدن زنان باردار به کمک گوشت قرمز

همه ما از خواص مثبت آهن آگاهیم؛ گوشت گاو بدون چربی از جمله مواد غذایی است که مقدار بسیار زیادی ازآهن را درون خود جای داده است و مخصوصا برای مادرانی که کم خون هستند بسیار مفید است، زیرا کم خونی آن‌ها را برطرف می‌کند.

در دوران بارداری چه چیزهایی بخوریم؟

مادران باردار میوه‌های رنگارنگ بخورند

میوه‌های رنگارنگ دارای ماده غذایی هستند که هنگامی که وارد بدن می‌شوند تبدیل به ویتامین A. می‌شوند و این ویتامین سببب رشد چشم، پوست و اندام‌های داخلی بدن کودک می‌شود.

در دوران بارداری چه چیزهایی بخوریم؟

بانوان باردار آب بنوشید

از روز اول بارداری تا اخرین روز‌ها همیشه و همه جا قمقمه آب را همراه خود داشته باشید، زیرا مصرف روزانه ۸ لیوان آب برای شما و کودکتان مهم و حیاتی است.

در دوران بارداری چه چیزهایی بخوریم؟

نام:
ایمیل:
نظر:
 
نظرات بینندگان

نظر سنجی

عملکرد فیروزنا را چگونه ارزیابی می کنید؟

نرم افزار شهر من
پایگاه تحلیلی خبری فیروزآباد