در فضای نفوذ جریانات سیاسی؛

آرمانهای جنبش دانشجویی در خطر خاموشی

۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳:۳۹
کد مطلب: 6221

فعال دانشجویی گفت: جای بسی تاسف است که صاحبان این تفکر خود شعار "زنده باد مخالف من می دهند" اما در عمل سعی دارند هویت و اصالت دانشجویان انقلابی و "روز دانشجو" را جعل سازند

به گزارش فیروزنا: در پی حاشیه های روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد مرتضی دهقان فعال دانشجویی در یادداشتی به وضعیت جنبش ها و تشکل های دانشجویی پرداخته است.

 

متن یادداشت به شرح زیر است:

 

 

 

بسمه تعالی

مهم ترین ویژگی برای "جنبش دانشجویی مسلمان" استقلال فکری و آزادی عمل می باشد و در مقابل، وابستگی و گرایش به افراد و احزاب سیاسی خارج از دانشگاه همچون سم مهلکی است که جریان دانشجویی را تهدید می‌کند.
از آنجا که دانشگاه پیشانی است و دانشجو موذن جامعه، لذا جنبش دانشجویی بواسطه دارا بودن پیوند عمیق با جامعه و ملت همیشه در خطر سو استفاده سیاسیون و احزاب مختلف قرار دارد. همچنان که در دولت های مختلف هم معمولا شاهد بوده ایم که دولت وقت از سويى با ایجاد تشکل های همسو و وابسته به خود و در برخی موارد هم یکبار مصرف سعی در تاثیر گذاری مستقیم بر دانشگاه ها دارند و از سوی دیگر نیز سعی می کنند فعالیت های تشکل های منتقد خود را که دلسوزانه و با هدف روشنگری به این نظام و انقلاب اسلامی خدمت می کنند محدود سازند!

متاسفانه اخیرا نیز شاهد آن بودیم که تفکری در کشور سعی کرد تا در دانشگاه نفوذ کرده و با برگزاری برنامه های بی محتوا و تحریف "روز دانشجو"، دانشجوی امروز را نسبت به هویت و اصالت حقیقی این روز بزرگ که جز عدالت خواهی، استکبارستیزی و استقلال طلبی نيست غافل کند و همچنین با سنگ اندازی در فعالیت های دانشجویان و تشکل های انقلابی از روشنگری آنها درخصوص مسائل مهم کشور همچون انتقاد نسبت به اعتماد به شیطان بزرگ و انفعال دولت در قبال بدعهدی آمریکا در مسئله برجام و عدم اقدام قابل قبول با فیش های نجومی و... جلوگیری کند.

جای بسی تاسف است که صاحبان این تفکر خود شعار "زنده باد مخالف من می دهند" اما در عمل سعی دارند هویت و اصالت دانشجویان انقلابی و "روز دانشجو" را جعل سازند و بر این خیال خام هستند که بر موج مقدس جنبش دانشجویی سوار شده و مقاصد خود را دنبال کنند، زهی خیال باطل!
جنبش دانشجویی مسلمان ان شاءالله به حول و قوه الهی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری مد ظله العالی همچنان در پیش قراول جبهه جنگ نرم در مقابل استکبار زمانه و دلدادگان داخلی اش خواهد ایستاد و انقلاب اسلامی را تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی یاری خواهد کرد.

والسلام علی عبادالله الصالحین

نام:
ایمیل:
نظر:
 
نظرات بینندگان
دانشجو
|
|

۱۳۹۵/۹/۳۰ ۷:۵۲

پاسخ

سلام افرین واقعا جرات به خرج داده و همچین مصاحبه ای کرده..واقعا باید قدر همچین دانشجویانی را دانست کاملا درسته الان تک تک هیئت رئیسه به انتخاب شخص معاونت فرهنگی انجام شده تاسف بار تر اینکه بر خلاف نص صریح بخشنامه برخی از مدیران گروهها کاملا و کاملا غیر قانونی دانشجویان در حال تحصیل مقطع دکتری را جایگذین اساتید باسابقه و زحمت کش کرده اند.در یک جمله در تکمیل فرمایشات جناب دهقان جریان سیاسی که نفوذ کرده است فعلا با در دست گرفتن جایگاه هیئت رئیسه و حذف بی انصافانه نیروهای زحمتکش سابق باعث نارضایتی دانشجویان گردیده هست.سند صحبت من یک نظر سنجی معمولی در محیط دانشگاهه تا میزان نارضایتی مشخص بشه!!

رضا
|
|

۱۳۹۵/۹/۳۰ ۹:۰۰

پاسخ

بدون شرح وجهت اطلاع نماینده محترم مان!!!!!نخست وزیر کره جنوبی یک روز پس از غرق شدن کشتی، به دیدار خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان رفت اما با واکنش شدید و فریادهای اعتراض آمیز روبه رو شد. یکی از افراد نیز به نشانه اعتراض به سمت نخست وزیر بطری آب پرتاب کرد.

"چونگ هونگ اوون" نخست وزیر کره جنوبی به دلیل نارضایتی از واکنش دولت به مسئله غرق شدن کشتی مسافری با 300 کشته عذرخواهی کرد و استعفا داد.

دلیل این اقدام نارضایتی از واکنش دولت کره جنوبی در موضوع غرق شدن کشتی مسافری در روز 16 آوریل (27 فروردین) با حدود 300 کشته ذکر شده است.

نخست وزیر مستعفی کره جنوبی در کنفرانس مطبوعاتی همچنین مسؤولیت کامل حادثه غرق شدن کشتی را برعهده گرفت.
این در حالی است که 14 ماه از آغاز کار او به عنوان نخست وزیر می گذشت.
وی در آن جلسه گفت: به خانواده های قربانیان حادثه، تسلیت می گویم و از ته قلبم از آنها عذرخواهی و برای نجات یافتگان بهبود و سلامتی آرزو می کنم.

رضا
|
|

۱۳۹۵/۹/۳۰ ۹:۰۲

پاسخ

برادر عزیز چرا درست نمی کنی این سایت تون را؟؟؟؟؟ قبلا برایتان نوشتم : دوتا نظر که داده میشه دیگه گزینه ارسال میره زیر نظرات ونمیشه نظر داد. شاید یکی از دلایل کم بودن نظرات تون همین باشه.انظر قبلی هم من میخواستم زیر صحبت آقای کرمپور باشه ولی نشد

رضا
|
|

۱۳۹۵/۹/۳۰ ۹:۰۷

پاسخ

ریزش سقف فروشگاه در لتونی و استعفای نخست وزیر

والدیس دومبروفسکیس، نخست وزیر لتونی به دنبال فرو ریختن سقف یک فروشگاه مواد غذایی در نوامبر 2013 در پایتخت این کشور از سمت خود استعفا داد.

سخنگوی نخست‌وزیر لتونی با تائید خبر استعفای وی، اعلام کرد که والدیس دومبروفسکیس ودولت لتونی به دنبال حادثه ریزش سقف ساختمان فروشگاه که در جریان آن 50 تن کشته شدند، به شدت تحت فشار قرار گرفته بود و به همین دلیل او استعفا داد.

رضا
|
|

۱۳۹۵/۹/۳۰ ۹:۰۷