نمایندگی خودرو تشویر
پتانسیل و ظرفیت های گردشگری فیروزآباد قسمت اول ؛

فیروزآباد مقصد نهایی گردشگران

۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵:۳۱
کد مطلب: 4970

مقصد اصلی بودن فیروزآباد برای گردشگری به معنی بازدید بیشتر از جاذبه های تاریخی ،اسکان طولانی تر گردشگران ،معرفی و صدور بهتر فرهنگ و پیشینه فیروزاباد و ... می باشد.

به گزارش فیروزنا، با نزدیک شدن به ایام نوروز و سفرهای نوروزی، شهرستان فیروزآباد با دارا بودن جاذبه های تاریخی، طبیعی ، ایل قشقایی وصنایع دستی کم نظیر و حتی مذهبی می تواند مقصد نهایی گردشگران باشد.

به نظر می رسد میزان و حجم بازدید گنندگان از این دیار تاریخی فارق از عوامل اقتصادی و رفاهی در سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است .

اما این حجم بازدید گردشگران از فیروزآباد  هنوز در شان پیشینه و تاریخ این دیار و همچنین جاذبه های بی نظیر طبیعی آن نیست و آنچنان نقشی در اقتصاد منطقه ندارد .

در حال حاضر گردشگران به دلیل واقع شدن در محور جم-عسلویه -کنگان و بندر عباس واسکان موقت در مکان های تعیین شده یا استفاده از جاذبه های طبیعی و تاریخی سفر می کنند و پتانسیل های گردشگری دیگر شهرستان که حتی در کشور بی نظیر (گراند کانیون) است کمتر برای گردشگران شناخته شده است.

اینکه مسافران و میهمانان نوروزی براساس کدام یک از انگیزه

های فوق به فیروزآباد سفر می کنند شاید در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشد ولی بدون شک و با کمی تامل می توان به این نتیجه رسید که اگر فیروزآباد مقصد اصلی مسافران باشد اهداف اصلی مقوله گردشگری را برای شهر تامین شده است.

باید توجه داشت که عبور از فیروزآباد به سمت سایر شهرها نیز می تواند عایداتی و منافعی برای شهرستان داشته باشد.

کاخ اردشیر بابکان

مقصد اصلی بودن فیروزآباد برای گردشگری به معنی بازدید بیشتر از جاذبه های تاریخی ،اسکان طولانی تر گردشگران ،معرفی و صدور بهتر  فرهنگ و پیشینه فیروزاباد و ... می باشدکه موارد یاد شده منجر به رونق اقتصادی و اشتغال که به واسطه گردشگری ایجاد می شود خواهد شد .

کاخ اردشیر بابکان

اقداماتی نیز در این زمینه توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از قبیل ایجاد نمایشگاه ، نصب تابلو و پخش بروشور در مسیر عبور گردشگران انجام شده است که این اقدامات را می توان فقط شروعی دانست .شروعی که تا انچه انتظار می رود بسیار فاصله دارد .

تبلیغات نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و به نظر میرسد برای معرفی و جذب گردشگر بیشتر نیاز به اقدامات رسانه ای بیشتری است.

تقویت بخش خصوصی در زمینه گردشگری، تعاملات بیشتر با تورهای گردشگری ، پایگاههای اطلاع رسانی مجازی ،انتشار و چاپ بروشور های وکارتپستال های جذاب تر و گرافیکی تر ،استفاده بیشتر از رسانه هایی چون صدا و سیما ،طراحی و نصب برد های تبلیغاتی از مناظر و جاذبه های گردشگری و تاریخی فیروزاباد و غیره  را نمونه های کوچکی از اقداماتی است که می توان در این زمینه نام برد.

نام:
ایمیل:
نظر:
 
نظرات بینندگان

نظر سنجی

عملکرد فیروزنا را چگونه ارزیابی می کنید؟

نرم افزار شهر من
پایگاه تحلیلی خبری فیروزآباد